Osakeyhtiön oman pääoman menettämisestä ilmoitettava

Osakeyhtiön hallituksella on ilmoitusvelvollisuus, kun osakeyhtiön oma pääoma on menetetty. Ilmoituksen laiminlyönnistä voi seurata hallituksen jäsenille vahingonkorvausvelvollisuus. Näin on useissa tapauksissa käynyt.

Veikko Vahtera 6 min
Jaa WhatsApp-viestinä Kopioi linkki
Tästä on kyse: Osakeyhtiölain 20:23:n mukaan, jos yhtiön hallitus havaitsee, että yhtiön oma pääoma on negatiivinen, hallituksen on viipymättä tehtävä osakepääoman menettämisestä rekisteri-ilmoitus. Hallituksella on siis aktiivinen velvollisuus huolehtia rekisteri-ilmoituksen tekemisestä, kun yhtiön oma pääoma on menetetty. Monesti kysymyksiä herättää se, milloin hallituksen...
Sisältö on vain tilaajille. Kirjaudu sisään tai tilaa Tilisanomat.
Mainos
Tutustu koulutuksiin ja ilmoittaudu mukaan!

Luetuimmat

Lue Tilisanomien
näytenumero

Tilaa Tilisanomien
lukuoikeus

Liity Tilisanomien
uutiskirjeen tilaajaksi