Somevaikuttajan ja urheilijan arvonlisäverotus
Sosiaalisen median ja sen käytön räjähdysmäinen kasvu on synnyttänyt monenlaisia uusia, jatkuvasti kehittyviä ja muuttuvia toiminnan ja tulonhankinnan muotoja, joiden osalta on arvioitava, kuuluvatko ne arvonlisäverotuksen soveltamisalaan. Somevaikuttajien lisäksi vastaavia kysymyksiä liittyy usein myös urheilijoiden toimintaan muun muassa siksi, että monet urheilijatkin ovat erittäin aktiivisia somessa. Tässä artikkelissa käsitellään eräitä olennaisia somevaikuttajien ja urheilijoiden toiminnan arvonlisäverotuksen näkökulmia.
Hanki rajaton lukuoikeus
Kirjaudu sisään tai tilaa Tilisanomat. Saat luettavaksesi uusimmat artikkelit ja arkiston, joka ulottuu aina vuoteen 2001 saakka sekä pääsyn Tilinpäättäjän tietopakettiin.
TILAA TILISANOMAT KIRJAUDU SISÄÄN
Asiantuntijana
Petri Salomaa
arvonlisäveroasiantuntija, Deloitte Oy
