Huoneistotieto­järjestelmä sähköistää asunto-osakeyhtiöiden osakekirjat

Paperiset asunto-osakekirjat jäävät historiaan, kun uudet asunto-osakeyhtiöt ja keskinäiset kiinteistöosakeyhtiöt perustetaan jatkossa suoraan digitaaliseen rekisteriin, huoneistotietojärjestelmään. Hanke on vielä kesken, ja lähivuosina paperille tulee edelleen olemaan käyttöä.

Miia Sarkola 6 min
Jaa WhatsApp-viestinä Kopioi linkki
Tästä on kyse: Olet varmaan kuullut puhuttavan ASREK-hankkeesta? Sehän tarkoittaa sähköistä asunto-osakerekisteriä. Huoneistotietojärjestelmä on ensimmäinen osa tätä hanketta, jota maa- ja metsätalousministeriö valmistelee yhdessä muiden ministeriöiden ja viranomaisten kanssa. Järjestelmän rakentaminen perustuu lakiin (laki huoneistotietojärjestelmästä 1328/2018), joka astui voimaan tammikuussa 2019. Sähköinen osakehuoneistorekisteri...
Sisältö on vain tilaajille. Kirjaudu sisään tai tilaa Tilisanomat.
Mainos
Tutustu koulutuksiin ja ilmoittaudu mukaan!

Luetuimmat

Lue Tilisanomien
näytenumero

Tilaa Tilisanomien
lukuoikeus

Liity Tilisanomien
uutiskirjeen tilaajaksi